Ana içeriğe atla

Hareketli Film Arayanlara : İzlediğim En İyi 7 Ajan Filmi

Ajan filmleri dendiğinde aklımıza direk James Bond geliyor değil mi? Ya da Mission Impossible? Tom Cruise'u ya da Daniel Craig'i başka rolde hayal edemiyorum bile. Ama bugünkü yazımızda bu iki efsane film serisinden çok daha farklıları var.
1. Bin Kere İzlediğim ve İzlemekten Sıkılmayacağım Film : Ajan Salt

Evelyn Salt (Angelina Jolie) ülkesine bağlı ve görevini dürüst bir şekilde yerine getirmeye çalışan bir ajan ama bir gün biri ona Rus ajanı olduğunu iddia ediyor. Salt bu suçlamaların asılsız olduğunu kanıtlamak için kaçıyor ama bu ona yöneltilen şüpheleri artırıyor. Bu filmin kalbimde ayrı bir yeri var. Evde DVD'si olduğu için bir haftada 5 kez izlediğimi hatırlıyorum. Başından sonuna nerdeyse bütün sahneleri ezberlemiş bile olabilirim. Hatta en sevdiğim Angelina'nın yangın tüpüyle silah yaptığı sahne. O kadar kritik bir zamanda hızlı düşünüp canını kurtarmayı başarıyor. Her ne kadar örümcekli sahnede ekrana bakamasam bile gözüm kapalı önereceğim filmlerden kendisi.

2. Yeni Filmi Çıksa İlk Gün Sinemada Gidip Göreceğim Film: Jason Bourne Serisi

2004 yılında gözden kaybolan eski CIA ajanı yeniden ortaya çıkıyor. Geçmişindeki sırları aydınlığa çıkarmaya çalışıyor. Babasının ölümü hakkındaki gerçekleri aydınlatmak için girdiği bu tehlikeli yolda onu sürprizler bekliyordur. Bu film serisini karantina döneminde akşamları derslerden kaçamak olsun, kafamı dağıtayım diye annem ve babamla izlemeye başladım. Ve bir süre Matt Damon aşığı olarak ortalıklarda gezmiş olabilirim :D Macera, aksiyon filmleri en sevdiğim tür ve eğer sizinde öyleyse ilk bu seriden başlayın derim.

3. Bende Hatrı Sayılı Olan Ajan Filmi: Tetikçi

Sakin bir yaşam süren usta bir nişancı ABD Başkanına suikast girişimini önlemek için iş başına geçer. Kendisi suçlu durumuna düşünce bu komployu çözmek zorunda kalır. Matt Damon'la Mark Wahlberg'i birbirine benzeten tek ben değilimdir, değil mi? Çünkü ilk bu filmi izlemeye başladığımda 'Aa ne güzel bir Matt Damon filmi daha' diyip filmin ortasında köşeli jetonum düştü maalesef. Onun dışında çok hareketli bir film. Ajan filmlerinin en sevdiğim kısımlardan bir tanesi de en kötü durumlarda bile kendilerini savunabilecek silahlar yapıyor ya da fikirler bulabiliyor olmaları ( tabi bunun için eğitim görüyorlar bir zahmet yapsınlar yani) ama film bittikten sonra gidip ajan olasım geliyor valla :D

4. Ne Zaman Bittiğini Anlamadığım Film: Belalı Tanık

'Sıkıcı en iyisidir.' sloganını benimseyen bir koruma, önemli bir tanık olan dengesiz tetikçinin gaddar bir diktatöre karşı ifade verene kadar sağ kalmasını sağlamalıdır. Eğer bir aksiyon filminin komedi filmine dönüşemeceğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz çünkü Ryan Reynolds ve Samuel L. Jackson'ı izlerken gülmekten altıma edicektim resmen. İkisinin arabada olduğu sahneler en sevdiklerimdi. Hareketli ve başlıktan da anlayabileceğiniz üzere ne zaman bittiğini anlamayacağınız bir film. Boş zamanınızda izleyeceğiniz ilk film bu olsun, pişman olmayacaksınız <3

5. Kadro Diyorum Susuyorum : Turist

Kırık kalbini avutmak isteyen Amerikalı bir turist, güzel Interpol ajanıyla karşılaşınca teselli yerine kendini bir kez daha kalp kırıklığı tehlikesiyle karşı karşıya buluyor. Angelina Jolie ve Johnny Depp... Daha başka söze gerek yok. Kadro çok iyiydi ama itiraf etmeliyim bu kadar güzel kadroya senaryo daha iyi yazılabilirdi, beklentimi çok karşılayamadı. Çok hareketli bir film değil, daha çok gizem dolu. Yine de bakmanızı tavsiye ederim çünkü İtalya'da çekilmesi izlemek için yeterli bir sebep bence ;)

6. Charlize Theron Var Daha Ne Olsun?: İtalyan İşi

Zeki bir hırsız, Venedik'in kanallarında büyük bir soygun planlar. Ancak ekipten birinin ihaneti, felaketle sonuçlanır. Bu filmi DVD'den izlemiştim onu hatırlıyorum. Çok hareketli ve güzel bir filmdi. 2004 yılı yapımlı olan bu filmde Charlize Theron, Mark Wahlberg gibi isimler var. Hatta ilk izlediğim Mark Wahlberg filmi buydu. Nerden hatırlıyorsun diye sorucaksanız efenim, filmin yarısını acaba bu Matt Damon mı diye düşünerek geçirdim :)

7. Dünyanın En İyi Kadrosuna Sahip Film: Ocean's Serisi

Danny Ocean (George Clooney) şartlı tahliyesinden daha 24 saat geçmeden yeni planını harekete geçirir. Hedefi üç kumarhaneden 150 milyon dolardan daha fazla para çalmaktır. George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Julia Roberts... Daha ne olsun ki kadro resmen mükemmel. İlk filmi gerçekten çok iyiydi ama 2.filmde biz biraz sıkıldık hatta ne zaman bitcek acaba diye sorduğumda daha filmin 30 dk'sı bile geçmemişti. Neyse ki sonlarına doğru biraz hareketlendi. Yine de izleyin derim çünkü bu kadro kaçmaz ;)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Piyanist || Film Yorumu

Selam canlar! Hayat nasıl gidiyor? Bana her gün sanki aynı günü yaşıyormuşum gibi geliyor. Aynı tek bir tarihte sıkışıp kalmışım gibi. Şu an tatilde olduğumdan dolayı bol bol film izleyip kitap okuyarak vaktimi değerlendirmeye çalışıyorum. Bu ayın sonuna doğru okulum tekrar açılacak ve 2.dönemi daha sıkı tutmam gerek. O yüzden hem kitap hem de film listemi olabildiğince bitirmeye çalışıyorum. Kısa bir hayat güncellemesinden sonra yoruma geçelim :) Bundan birkaç gün önce uzun zamandır aklımda olan ve kime sorsam eğer izlediyse bin bir türlü övgüyle bahsettiği bir filmi izledim: Piyanist. Konusu 2.Dünya Savaşı'nda Polonyada bir piyanisti ve ailesinin Yahudi olmalarından dolayı Almanlar tarafından sürgüne gönderilmelerini, psikolojik ya da fiziksel işkenceye tutulmalarını ele alıyor. Filmi izlerken sandalyemin ucunda oturdum resmen. 2 saat boyunca diken üstünde gibiydim. Etkilendiğim, gözyaşlarımı tutamadığım birçok sahne oldu. Detay vermeyeceğim spoiler olmasın diye :D ama

Kadın Kokusu || Film Yorumu

Vee yepyeni bir film yorumuyla karşınızdayım! Bu seferki Al Pacino'lu. Al Pacino'yu muhtemelen herkes The Godfather filminden tanıyordur ama bugün kendisine en iyi oyuncu Oscar'ını kazandıran Kadın Kokusu orijinal adıyla Scent of a Woman filminin yorumunu okuyacaksınız umarım beğenirsiniz <3 Konu: Şükran günü tatilinde biraz para kazanmayı uman yoksul bir özel okul öğrencisi, kör ve huysuz bir emekli albaya bakıcılık yapmayı kabul eder. Yorumum: Aslında bu filmi ilk izleyişim youtube'da filmden bir kesitti. Ben de neden bu filme şans vermiyorum diye düşündüm. Başları bana çok yavaş ve sıkıcı geldi, konu acaba nereye bağlancak diye bekledim hatta filme birkaç gün ara bile verdim :D Sonra 'Hadi Duru, Al Pacino oynuyor onun hatrına devam et,' dedim kendi kendime ama film sonra bir anda su gibi

Queen's Gambit || Dizi Yorumu

Herkese selam! Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Çıktığından beri çok sevilen ve bundan birkaç hafta önce Amerika'nın Oscar ödüllerinden sonra en fazla rağbet görülen ödül töreni olan Golden Globe'da ödül üstüne ödül alan bir diziyle geldim: Queen's Gambit. 9 yaşındayken yetimhaneye gönderilen Beth, orda bir hademe ile arkadaş olur. Satranca karşı büyük bir yeteneğinin ve ilgisinin olduğunu keşfeden hademe, onu bazı arkadaşlarıyla tanıştırır. Onlar da bu kızın satrançta olağanüstü bir yeteneğinin olduğunu görünce onu lisedeki satranç klubündeki çocuklarla oynaması için çağırırlar. Günlerden bir gün, bir aile Beth'i evlat edinir. Yeni hayatına alışmaya çalışan Beth, gittiği bir markette satranç dergisi görür ve onu gizlice alır. Satranç turnuvalarının düzenlendiğini öğrenir ve bu turnuvalara katılmaya başlar. Önce kendi kasabasında yarışmaya başlayan Beth, gittikçe hem Amerika'da hem de dünya çapında bilinir bir satranç oyuncusu haline gelir. İşinde en iyileri