Ana içeriğe atla

Queen's Gambit || Dizi Yorumu

Herkese selam! Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Çıktığından beri çok sevilen ve bundan birkaç hafta önce Amerika'nın Oscar ödüllerinden sonra en fazla rağbet görülen ödül töreni olan Golden Globe'da ödül üstüne ödül alan bir diziyle geldim: Queen's Gambit.
9 yaşındayken yetimhaneye gönderilen Beth, orda bir hademe ile arkadaş olur. Satranca karşı büyük bir yeteneğinin ve ilgisinin olduğunu keşfeden hademe, onu bazı arkadaşlarıyla tanıştırır. Onlar da bu kızın satrançta olağanüstü bir yeteneğinin olduğunu görünce onu lisedeki satranç klubündeki çocuklarla oynaması için çağırırlar.
Günlerden bir gün, bir aile Beth'i evlat edinir. Yeni hayatına alışmaya çalışan Beth, gittiği bir markette satranç dergisi görür ve onu gizlice alır. Satranç turnuvalarının düzenlendiğini öğrenir ve bu turnuvalara katılmaya başlar.
Önce kendi kasabasında yarışmaya başlayan Beth, gittikçe hem Amerika'da hem de dünya çapında bilinir bir satranç oyuncusu haline gelir. İşinde en iyilerinden olan Benny'yi alt etmesi ve Amerika'yı temsilen Rusya'ya gidip orda oynaması gerekmektedir. En güçlü rakiplerinden biri olan Borgov'u yenebilecek midir?
2 günde bitirdim. O kadar sürükleyici ve soluk kesici bir diziydi ki bitirdiğimde keşke daha uzun olsaydı veya 2.sezonu olsaydı diye düşündüm. Ama 2.sezonu olsaydı eğer biraz suyu çıkmış olabilirdi çünkü tam yerinde bitirmişler. Son sahne tüm dizi boyunca en sevdiğim sahnelerden biriydi.
Bütün müzikler, senaryo, giyim, makyaj, kamera çekimleri hepsinin çok beğendim. Benny ve Beth'in daha fazla sahnesinin olmasını isterdim. Onun dışında oyunculukları da çok güzeldi. Özellikle de Beth'i canlandıran Anya Taylor-Joy'un. Üzüldüğüm pek çok sahne oldu.
Kitabının olduğunu diziyi izledikten sonra öğrendim. Diziyi izledikten sonra da satrançla alakam olmadığı için kitabını okumak bayabilir diye düşündüm ama okuyanlarınız varsa düşüncelerinizi merak ediyorum. Sizce okumalı mıyım?
Genel olarak çok beğendiğim bir diziydi. Bence abartıldığı kadar vardı. Ben normalde 1 bölümü 1 saat süren dizileri izleyemiyorum çünkü bir süreden sonra ilgim dağılıyor ama bu diziyi uyumak ve yemek yemek dışında hiç ara vermeden izledim resmen :D Kesinlikle bir şans vermenizi öneririm.
puanım: 5/5 imdb: 8.6/10 yayın tarihi: 2020 kaç bölüm?:7 bir bölüm süresi: ortalama 1 saat nerden izleyebilirim?: netflix

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Piyanist || Film Yorumu

Selam canlar! Hayat nasıl gidiyor? Bana her gün sanki aynı günü yaşıyormuşum gibi geliyor. Aynı tek bir tarihte sıkışıp kalmışım gibi. Şu an tatilde olduğumdan dolayı bol bol film izleyip kitap okuyarak vaktimi değerlendirmeye çalışıyorum. Bu ayın sonuna doğru okulum tekrar açılacak ve 2.dönemi daha sıkı tutmam gerek. O yüzden hem kitap hem de film listemi olabildiğince bitirmeye çalışıyorum. Kısa bir hayat güncellemesinden sonra yoruma geçelim :) Bundan birkaç gün önce uzun zamandır aklımda olan ve kime sorsam eğer izlediyse bin bir türlü övgüyle bahsettiği bir filmi izledim: Piyanist. Konusu 2.Dünya Savaşı'nda Polonyada bir piyanisti ve ailesinin Yahudi olmalarından dolayı Almanlar tarafından sürgüne gönderilmelerini, psikolojik ya da fiziksel işkenceye tutulmalarını ele alıyor. Filmi izlerken sandalyemin ucunda oturdum resmen. 2 saat boyunca diken üstünde gibiydim. Etkilendiğim, gözyaşlarımı tutamadığım birçok sahne oldu. Detay vermeyeceğim spoiler olmasın diye :D ama

Kadın Kokusu || Film Yorumu

Vee yepyeni bir film yorumuyla karşınızdayım! Bu seferki Al Pacino'lu. Al Pacino'yu muhtemelen herkes The Godfather filminden tanıyordur ama bugün kendisine en iyi oyuncu Oscar'ını kazandıran Kadın Kokusu orijinal adıyla Scent of a Woman filminin yorumunu okuyacaksınız umarım beğenirsiniz <3 Konu: Şükran günü tatilinde biraz para kazanmayı uman yoksul bir özel okul öğrencisi, kör ve huysuz bir emekli albaya bakıcılık yapmayı kabul eder. Yorumum: Aslında bu filmi ilk izleyişim youtube'da filmden bir kesitti. Ben de neden bu filme şans vermiyorum diye düşündüm. Başları bana çok yavaş ve sıkıcı geldi, konu acaba nereye bağlancak diye bekledim hatta filme birkaç gün ara bile verdim :D Sonra 'Hadi Duru, Al Pacino oynuyor onun hatrına devam et,' dedim kendi kendime ama film sonra bir anda su gibi